week 6: training week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu week 6: training week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu

week 6: training week

Door: Lex Plasmans

Blijf op de hoogte en volg Lex

07 Mei 2012 | Ecuador, Quito

Na een geslaagd weekend in tena, kan ik weer met volle energie aan de slag in de jungle.
Eerst hebben we een nieuw transect uitgezetvoor de vlindervallen met aviral en charly (een engelse spontane en aardige vrouw die al 2 jaar als staffmember actief is.) voor de vlindder vallen gebruiken we een soort van lampionen waarin de vlinders wel binnen kunnen vliegen maar doordat vlinders niet zo goed kunnen dalen er niet uit kunnen vliegen. Als lok aas gebruiken we verschillende mensels en we doen onderzoek welk vlinders we in de vallen krijgen met een verschillende mengesels. Het eerst mengsel is bier met rotte bananen wat gefragmanteerd voor een week in de tropische zon, het 2de mengsel is sardienen in tomatensaus verdunt met bier of banaan. het stinkt voor ons maar raar maar waar vlinders zijn er gek op, hoe meer het stinkt hoe beter het lokaas. Deze week is een trainings week voor de nieuwe vrijwiligers dus gaan we heelaas niet uit op survy, behalve op vlinder survey dan.
Wel hadden we her weekend een nieuwe idd test dus moest er wel veel gestudeerd worden.
Ook had ik een essay af te maken dus had ik genoeg ander dingen aan mijn hoofd.
Woendag had ik samen met henry tefl in riobueno een van de kleine dorpjes rond het het reservaat. De vogende dag was ik op campduty en ben ik ben ik samen met frank naar puerto rico om toch nog mijn conditie op pijl te houden.
Op vrijdag had de staff besloten om ons (mij, brad, henry, kevin en melory) op boarder partroule te sturen met abdon de park ranger van het reservaat. Een boarder patroule ga je de rand van het reservaat af om voor verstoringen te zoeken, het duurt de hele dag. Abdon weet heel veel van het reservaat en ziet altijd veel. Kevin & Henry zijn beide ook ecuadoriaans en weten ook het een en ander en zijn gewoon een leuk gezelschap om mee te praten. Het is entensief maar wel super gaaf om te doen. Het begon al gelijk goed met een (Strabomantis sulcatus) een kikker die alleen 2 maal eerder is gezien in het reservaat, verder kwamen we ook een Trinidad Gecko (Gonatodes humeralis).
Ook kwamen we onder weg verschillende vogels zoals de Zwaluwstaartwouw (Elanoides forficatus), roodsnaveltoekan (Ramphastos tucanus), verschillende arasaris en hoorde we een Hoatzin (Opisthocomus hoazin). Ook kwamen verschillende tracks tegen zoals die van halsbandpecari (Pecari tajacu) en Rood spieshert (Mazama americana). maar het bleef niet alleen bij indirecte sporen van zoogdieren, ook hoorde Dwergzijdeaapje (Callithrix Cebuella pygmaea), zagen we rode neusberen (Nasua nasua) en saddle back tamarins (Saguinus fuscicollis). Onder weg kwamen we langs een hoop eetbare vruchten waar we on mee hadden vol gegeten. Als klap op de vuurpijl had abdon een liaan slinger touw over de stream gemaakt, zo dat iedereen aan de over kant kon slingeren als tarzan en niet nat (hoefde) te worden. Na zo´n fantasitsche dag is een lekker avond eten altijd op zijn plaats en genoten ik van heerlijkede tropische nacht in een van de hangmatten in de commandor (living erea).

  • 21 Juni 2012 - 06:51

    Manon- Activity Int:

    Hi Lex! Dat klinkt allemaal fantastisch zeg... Geniet er nog lekker van!
    Groetjes uit het verre Enschede, Manon - Activity International

  • 21 Juni 2012 - 16:41

    Hello:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 40807

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 25 September 2012

Stage GVI Ecuador

03 Mei 2011 - 08 Juli 2011

Stage Evenstad Noorwegen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: