Nieuwe vrienden, een visa en een kaal gezicht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu Nieuwe vrienden, een visa en een kaal gezicht - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu

Nieuwe vrienden, een visa en een kaal gezicht

Door: Lex Plasmans

Blijf op de hoogte en volg Lex

05 April 2012 | Ecuador, Quito

Vandaag werd ik om 5 uur wakker, ik keek naar buiten en het regende nog steeds dus draaide ik me nog om tot de wekker me waker maakt om half 8. Gistere avond heb ik een reisgenote Avril Newman ont moet. Ze bleek al eerder in het hotel te zetten, maar omdat ik zo laat pas op het internet was heb ik haar pas gistere ontmoet. Iedergeval we zijn samen gaan ontbijten en daarna zzijn we om half 10 weer naar het kantoor om onze visas op te halen. Ook is er er nog een ander meisje die hetzelfde doet, wie we zouden ontmoetten bij het kantoor, maar die was er nog niet dus hebben we maar een nummertje en op onze beurt gewacht. We moesten vanmiddag weer terug komen voor het visa. Ondertussen kwam victoria (die andere reisgenote) ook, we vertelde dat we vanmiddag terug moesten komen. Dus zijn we maar wat gaan drinken en heb ik nog een waterzak 3L gekocht. Daarna zijn met de taxi naar een touristische trek pleister in het zuiden van quito, het was een berg met een prachtig uitzicht over de stad. Ook stond er op de berg een groot engelstandbeeld er op (beetje vergelijkbaar met het beeld van jezus in rio). Daar hebben we wat fotos gemaakt, maar voordat ik een foto van het standbeeld konmaken waren mijn batrarijen helaas leeg. Naa een half uur hadden we het wel gezien en vroegen we de taxi chaffeur of ie ons naar het kantoor kon rijden. Onder weg hebben we nog wat gepraat en vertelde de taxichaufeur wat over de plekken waar we langs kwamen. We waren om 1 uur alweer op het kantoor dus zijn we maar samen wat gaan lunchen bij een plaatselijke saladebar. We hebben gezillig wat gkletst en zijn weer terug gegaan naar het kantoor. Daar moesten we weer een nummertje trekken en snel werden we naar voren gevraagt en gaven ze ons de visas. We waren er natuurlijk een beetje opgelucht en zijn door gegaan naar een kopieshop om die visas te kopieren. We moesten ook nog een ecuadoriaanse ID (Censo) aanvragen, maar dat moest op een ander adres. Dus namen we een taxi (wat toch niet duur is) naar dat kantoor. We moesten aleen morgen vroeg terug komen, omdat het al te laat was. Daarna zijn de meiden met een taxie naar hun hotels gegaan en ben ik te voet op zoek gegaan naar een lokale kapper. Ik wilde mijn baard laten scheren, ik had dat gezien bij RTL travel dat het geen drol kost. Na even zoeken kwam ik er een tegen en indaad kost maar 3$ en mijn gezicht is weer mes glad. Na dat ik de kapster had betaald en bedankt ben ik weer te voet naar een internet cafe gegaan om dit verslagje te typen. Vanavond ga ik met de dames uit eten en weet ik niet wat de avond gaat brengen. Morgen is het goede vrijdag en zijn er smiddags festiviteiten die we vast en zekre gan checken, maar dat komt morgen.
Tot dan zeg ik hasta la manaña!

Groetjes uit Ecuador,
Lex Plasmans

  • 06 April 2012 - 18:10

    Agaath:

    Zo, dat was een heel avontuur voordat je in Quito bent aangekomen. En je hebt al snel kennis gemaakt met de Zuid-Amerikaanse bureaucratie! Wat super dat je ons gelijk zo op de hoogte houdt en wat zal je gladgeschoren zijn. Zitten je beide oren er nog aan? ;-)
    Hoe is de temperatuur daar in Quito? En het straatbeeld? Ben erg benieuwd naar je verdere avonturen. Geniet met volle teugen en Lex met baard is misschien juist ook wel heel erg stoerrrr.
    Buonas dias!

  • 08 April 2012 - 07:47

    Sandra Plasmans:

    Hoi Lex,
    Heel veel succes en vooral ook veel plezier tijdens deze superstage!
    Pas goed op jezelf!
    Groetjes Sandra, Maikel, Sam & Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 40900

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 25 September 2012

Stage GVI Ecuador

03 Mei 2011 - 08 Juli 2011

Stage Evenstad Noorwegen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: