Verkrek naar de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu Verkrek naar de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu

Verkrek naar de jungle

Door: Lex Plasmans

Blijf op de hoogte en volg Lex

07 April 2012 | Ecuador, Quito

buenos dias! Hallo ik ben bijna in de jungle, we hebben allee nog een tussen stop in tenna. sorry ik kan nog niet meer fotoslaten zien aangezien dit internetcafe geen kaart reader heeft. maar ik zal bij het begin beginnen, gistere en vanmorgen kwamen de rest van de vulanteers en stagaires aan in quito. we hebben gistere avond ook nog even uit eten en op stap geweest. het was heel gezellig en het zijn aardige mensen. In de ochtend hebben we meeting gehad met een breefing wat er allemaal gaat gebeuren en na die meeting zijn we naar de amazone vertrokken. onderweg zag je de landschappen constand veranderen. we gingen met een lokale bus dwars door de andes en het duurde 5 uur voor dat we in tenna waren. een maal angekomen heb ik mijn flipflops maar aangetrokken, het is hier 30 graden of zo en best wel benauwd. daarna heeftde staf onze kamers gewezen en ben ik naardit internet cafe gegaan. daadelijk etenwe pizza. ik weet niet waneer het volgende verslag gaat komen dus tot die tijd zeg ik.
Hasta luego!

  • 08 April 2012 - 08:29

    Helma Plasmans:

    Veel plezier in de jungle!! Indien mogelijk, genieten we graag met je mee door middel van je verslagen/foto's!

  • 08 April 2012 - 09:30

    Piet Plasmans:

    Reuze benieuwd wat je allemaal tegenkomt. We wachten je volgende verslag met spanning af

  • 09 April 2012 - 09:58

    Marc Abuys:

    Hee Lex man, tja das geen snoepreisje vol luxe en welvaartsperikelen en met grote luxe hotels en auto´s en ander vervuilende westerse rommel,gelukkig maar, mooi dat jullie weer de Amazone opzoeken, ik wil er nog steeds heen,krijg ook al jaren uitnodigingen van experts daar in Hydrologisch en geo/Astronomisch gebied maar ik heb geen gelegenheid dat uit te voeren, ik blijf nu nog fijn thuis! in Europa, wel veel trips naar de Zuidwest,centraal en Oost Europa,en binnenkort tripje Marocco,en Balearen en dan weldra West/Afrika, ik wil gaan bekijken hoe de Lacertidae zich aanpasten daar ,en de verschillen per geslacht enmogelijk soort op te tekenen,vrij diep dus, verder de Viperidae en Elapidae, die dar ruimschoots aanwezig zijn in de regio Zuidwest Europa komen slechts 42 slangen voor,in Oost Europa nog 45 met de Grieks Turkse Eil erbij,de Kaukasus natuurlijk maar in Guinee-Senegal zitten maar liefst 222 soorten slangen en een onbekend aantal hagedissen, verder word er gekeken naar Insectivora,Mollen en Spitsmuizen en Macroscelidae,.. ideaal man ,maar ik wens je veel geluk daar en stuur me alles op qua amfibieen en of reptielen en ik zie je dan ergens in Septenber pas weer... oef! das lang ...pas op voor de Candiru Asu,! levensgevaarlijke kleine meerval, mensetend!!! geen grap... zijn dieren die in een Horrorfilm, goede score zullen maken .. alle grote Anaconda´s,Bothropsen, en Hondskopboas, laat maar horen ....!! gr Marc

  • 09 April 2012 - 10:04

    Marc Abuys:

    Als je nog HERP. literatuur hebt, of weet, of hiervan wat kennis gebruik wilt maken, familie van mij hebben de Noordwest en centrale Amazone redelijk plat gelopen en alles qua herpetofauna, slangen en amphisbeana(wormhagedissen) opgetekend, enkele vakliteratuur geschreven en gepubliceerd... wellicht kun je daar iets mee, ik kan je bijv wel overzicht sturen over de slangen daar, en wat over de hagedissen,veel literatuur is er niet op gespits met de schubcodering en schubformules te werken, wij echter wel,dat is ook de enige manier om met zekerheid tot geslachten en soortdeterminatie te komen,... ik hoor je wel man... mail me anders interessante foto´s van dergelijk spul naar wolfhounds32@hotmail.com dan help ik determineren... en stuur t weer terug!... geen grote boomkikkers vasthouden,! zijn verrekte giftig! Phyllomedusa, zijn dat, de Aapkikker,erg groot mooi maar niet veilig...

  • 18 April 2012 - 17:13

    Tante Maria Plasmans:

    Hallo Lex, hoe is het? Heb je het naar je zin? Je schreef dat je naar de kapper geweest ben om je te laten scheren voor $ 3.00. Wat is dat dollar?? en wat is $ 3.00 in euro? Als ik het zo lees, moet je haast wel sjans krijgen met de dames waar je de eerste dagen mee opgetrokken hebt. OEoeoeoeo!!!
    Nou geniet maar lekker van de maanden dat je daar bent, want het zal ook wel leerzaam zijn. Hier is het 18 april koel weer en regenachtig, met 11 graden. Te koud voor de maand april. Hebben een tent bij jullie Pap geleend, want we geven een feestje op 22 april ( zondag ) Hoop dat het gezellig word. Laat nog wat van je horen Lex en tot mails. groetjes Jac en Maria

  • 19 April 2012 - 20:14

    Helma:

    @ Maria Plasmans $ = americaanse dollar koers is € 0,75 dus heeft Lex voor zijn scheerbeurt ongeveer € 2,25 betaald :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 40896

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 25 September 2012

Stage GVI Ecuador

03 Mei 2011 - 08 Juli 2011

Stage Evenstad Noorwegen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: