Week 5: the best for last - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu Week 5: the best for last - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lex Plasmans - WaarBenJij.nu

Week 5: the best for last

Door: Lex Plasmans

Blijf op de hoogte en volg Lex

30 April 2012 | Ecuador, Quito

De week begon gelijk met camp duty samen met frank spooner (een van de long term vulanteers) en onze sod (stafmember on duty) was phil brown, de campmanager en een zeer sympathieke en aardige kerel met een fantastich gevoel voor humor. de volgende dag werden wij drieen gelijk de heledag het veld in gestuurd. Ook ging henry mee, henry is een ecuadoriaan die locaal gapyear project doet. Henry komt uit een piep klein indianendorpje midden in de jungle, dus hij weet ontzettend veel en ik kan goed met hem opschieten.
Maar verder waar ik gebleven was, wij vieren werden de heledag het veld ingestuurd om een nieuw route door de jungle te maken. Het is intensief maar wel leuk om te doen, omdat je dwars door ondgerpte natuur komt waar nog nooit iemand is geweest. Die dag ben ik bijna op een lanspuntslang (Botrops atrox) A.KA the fer-de-lance gaan staan. Hij sliep op een van de dode bladeren maar gelukkg zag henry hem op tijd en trok me weg voor datg ik er op hem stond. De lanspuntslang maakt de meest dodelijke slachtoffers in zuid america omdat hij niet mensen schuw is en zeer goed gecamufleerd is. Na die op luchting heb we fotos gemaakt en na een nog geen meter stuite we op een ander zeldzaam reptiel, De bronzen helmschildpad (Chelonoidis denticulata). Na dat we fotos van hem hadden gemaakt zijn we verder gegaan en kwamen we niks tegen. De volgende dag hadden we tefl prep en buterflie survy.
De volgende dag tefl met frank in agua santa wat best ok ging. In de avond hadden we weer een stream walk waar ik eigenlijk niet op zat maar frank en ik mochten mee ter vervanging van 2 ander vrijwilligers die zich niet lekker voelde. Godzij dank dat ik mee op die streamwalk ben gegaan; die avond hebben we super veel gezien waaronder; De hondskopboa (Corallus caninus). Deze zeldzame maar prachtige slang is een van de highlights in het reservaat. Deze boa kan een lengte bereiken van 1,4 tot tot 2 meter!
Voor de rest kwamen we een glasfrog teratohyla midas, 2 osteocephalus cabrerai´s, een Hypsiboas boans, Spiny devil katydid (Panacanthus cuspidatus) en paarende pristimantis acuminatus(en). Wat een streamwalk!
De volgende dag was clean up day, omdat de vrijwilligers wie maar 4 weken bleven gingen al weer weg en kamp moest spik en span zijn voor de volgende vrijwilligers. De gene die bleven kregen de optie om mee terug naar tena te gaan om daar het weekend door te brengen. Dat liet ik natuurlijk niet schieten en we heben er van genoten. Na een paar avonden met overdonderende luxe en alcohol waren de avonden zekr geslaagd na een maand in de jungle. Ook hebben vicky, frankc, malory en ik besloten om te gaan raften, wat echt super awsome was natuurlijk. Op zondag vertrokken we met de nieuwe vulanteers weer naar base kamp.
Er waren 2 nieuwe vulanteers pam & sam. Pam is een 60 jarige gepensioneerde leraares uit engeland en sam is een biologie studente uit canada. Dit was me toch een week, word vervolgd!

P.s voor fotos kijk op mijn facebook pagina.
www.facebook.com/lex.plasmans

  • 03 Juni 2012 - 15:28

    Max:

    Hey Lex, super gaaf om weer van je te horen! het is weer leuk om je verslagen te lezen en een beetje in te beelden hoe jij het er nu hebt! wel gebruik je veel vak-taal. dus soms lastig te volgen ;). verder veel plezier en geniet er vak!

    Groetjes uit Diessen-noord!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 40817

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 25 September 2012

Stage GVI Ecuador

03 Mei 2011 - 08 Juli 2011

Stage Evenstad Noorwegen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: